• Hem
  • E-handel
  • Elektronik
  • Teknik
  • Resor
  • Företag
  • Inredning
  • Tips
Handel i Sverige

Att veta vad man ska sälja

/ admin

När man kör igång en verksamhet som ämnar vara ens inkomstbringande aktivitet så är det planering, planering och åter planering som gäller om du sedermera ska kunna leva på härligheten. Det krävs noggranna undersökningar av marknaden vad som kan tänkas behöva en ytterligare aktör. Vare sig det är ett medvetet behov, eller om du har en idé eller kunskap som inte är alltför vanligt förekommande så att inflationen på marknaden är för stor.

Nu är det väl säkert så att när man väl får idén att starta upp något så har man en bild för sig själv om vad det är man vill pyssla med. Det går ju inte riktigt att starta upp något för att sedan komma på vad verksamheten ska ut på. Det är det som kallas för utveckling. Men från början behövs en grund. Det handlar som sagt om att göra en omvärldsanalys i form av bland annat målgrupp, konkurrens och hur lönsamt det skulle kunna tänkas bli.

Ett exempel på en marknad som är svår att ta med storm är prylbranschen. Vi snackar om festartiklar, partyprylar, saker till baren, till prydnads, och så vidare.. Ja du fattar. Detta segment av detaljhandeln är rätt svårpenetrerad eftersom det redan finns ett antal stora aktörer som har sådana enorma utbud och redan har en rotad kundkrets samt kända varumärken. Det krävs ett ganska stort startkapital om man ska ha möjlighet att ta sig in här. Men har man kapital och en bra strategi för hur att gå tillväga så kan man givetvis lyckas. För ingenting är väl omöjligt?

Posted in: E-handel

Post Navigation

← Previous Post
Next Post →

Meny

  • Första mötet med en ny kund
  • Förbättra försäljningen i din webbshop
  • Hålla koll på valutan
  • Att annonsera på Facebook som e-handlare
  • Utveckla Innovationer
  • Skapa den bästa mässmontern
  • Planering är nyckeln till en lyckad mässa
  • Konferens eller kick-off med företaget
  • Förenkla för ditt företag
  • Planera en kickoff
  • Börja med valutahandel
  • Uppskattat företagsevent
  • Att profilera sitt företag
  • Marknadsföra ny butik
  • Dags att lägga ner? – Avveckling av aktiebolag
  • Företag med framtidstro
  • Headhunting
  • Hitta ny verksamhet
  • Tips när man köper elektronik online
  • Underhållning i mobilen
© Copyright 2021 - Handel i Sverige
Infinity Theme by DesignCoral / WordPress